Jump to content


Photo

distributie- lant sau curea?


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 vanashus

vanashus

    Member

  • Membri
  • 8 posts

Posted 18 January 2008 - 03:40 AM

ce e mai bun?? si dc?....cine poate sa ma ajute
  • 0

#2 jh0nny

jh0nny

    Member

  • Membri
  • 22 posts

Posted 18 January 2008 - 09:21 AM

distributia curea trebuie sa schimb tot kitul de distributie la fiecare 60.000 km  , pe cand aia lant merge cam 400.000-500.000 km sau pina crapa motoru , depinde ! Mi se pare ca cea pe lant poate sa fie un pic mai galagios motorul ! In schimb o mare parte a motoarelor peste 2000 cmc au distributie pe lant .... ! Manopera si schimbatul lantului intradevar e mai complexa si mai costisitoare dar e de foarte lunga durata ! La masina mea am pe lant sunt multumit !  Sper sa fie de folos !
  • 0

#3 bogdanbf

bogdanbf

    Member

  • Membri
  • 1,377 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Posted 18 January 2008 - 10:48 AM

si eu as prefera tot pe lant, daca asta ar fi o optiune de fabrica.
Pentru motoare cu cuplu mare, e recomandat lantul pentru ca o curea ar putea sa patineze si astfel pierzi din puterea motorului prin distributie.
Intr-adevar, e mai zgomotos, dar aici depinde de masina si de producator.
De ce intrebi totusi? ce ai de ales?
  • 0

#4 Sono

Sono

    Member

  • Membri
  • 13 posts
  • Location:Iasi

Posted 18 January 2008 - 02:58 PM

si eu as prefera tot pe lant, daca asta ar fi o optiune de fabrica.
Pentru motoare cu cuplu mare, e recomandat lantul pentru ca o[highlight] curea ar putea sa patineze si astfel pierzi din puterea motorului prin distributie[/highlight].
Intr-adevar, e mai zgomotos, dar aici depinde de masina si de producator.
De ce intrebi totusi? ce ai de ales?



1. Cureaua de distributie este curea dintata.
2. Daca se intampla ca din cauza uzurii excesive cureaua sa sara cu 1, 2 sau mai multi dinti nu se pune problema ca pierzi putere ci ca este posibil ca motorul sa fie compromis din punct de vedere mecanic.

Motoarele ce sunt facute sa suporte turatii ridicate, in general, au transmisie pe curea din cauza fortelor inetiale mici. Distributia pe lant este in deosebi folosita la motoare ce au un regim de turatii moderat.
  • 0

#5 julius

julius

    Member

  • Membri
  • 316 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Posted 18 January 2008 - 11:04 PM

pro lant, si nu e chiar asa de galagios comparand cu cureaua
  • 0

#6 lex309

lex309

    Member

  • Membri
  • 14 posts

Posted 19 January 2008 - 07:12 PM

In general benizarele sunt pe curea si dieselele pe lant , dezavantaju la curea e ca la 60 de mii trebuie sa schimbi distributia
  • 0

#7 vanashus

vanashus

    Member

  • Membri
  • 8 posts

Posted 21 January 2008 - 10:13 AM

despre un ford ka e vorba..are motor de 1.3
  • 0

#8 eustaces

eustaces

    Member

  • Membri
  • 13 posts

Posted 26 January 2008 - 07:58 AM

si eu as prefera tot pe lant, daca asta ar fi o optiune de fabrica.
Pentru motoare cu cuplu mare, e recomandat lantul pentru ca o curea ar putea sa patineze si astfel pierzi din puterea motorului prin distributie.
Intr-adevar, e mai zgomotos, dar aici depinde de masina si de producator.
De ce intrebi totusi? ce ai de ales?


unde ai mai vazut tu curea de distributie sa patineze ... daca ar patina cureua de distributie te-ai ...()... in el motor .... ohmy.gif  alegerea lantului fata de curea e pur si simplu doar de fiabilitate motorul d.p.d.v. tehnic se comporta la fel.
  • 0

#9 cornel2cornel

cornel2cornel

    Member

  • Membri
  • 927 posts
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Posted 26 January 2008 - 07:13 PM

In general benizarele sunt pe curea si dieselele pe lant , dezavantaju la curea e ca la 60 de mii trebuie sa schimbi distributia



In general cam toate motoarele de firma sunt pe curea, chiar daca sunt mai costisitoare (la 60 000 schimbi cureaua + rolele ) , dar sunt mai economice la combustibil ( la 60 000 faci ceva economie  ;) ) , mai silentioase  si mai multi cai putere pt aceeasi cilindree si acelasi consum.  Faza cu patinatul curelei nici nu se ia in discutie. Ce auziti scartaind la masini este cureaua de alternator ( mai ales pe timpul iernii cand dintii se contracta). In concluzie masini noi pe lant cam rare.
  • 0

#10 bogdanbf

bogdanbf

    Member

  • Membri
  • 1,377 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Posted 29 January 2008 - 11:05 AM

daca e asa cum spuneti voi ca la distributia pe curele, acestea nu patineaza, desi doar cele de la alternator sunt dintate, de ce se schimba la numar de km si nu la numar de ore de functionare ale motorului?
Pentru ca doar cand masina face km, adica atunci cand motorul "trage" cureaua e supusa unei uzuri mai mari, nu cand e la regim scazut de functionare.
Deci se contorizeaza intervalul in care cureaua e in sarcina ridicata, nu orele de functionare.
Parerea mea...


LE: http://but.unitbv.ro...M/Capitol_3.pdf
  • 0

#11 Guest_JOCKEU_*

Guest_JOCKEU_*
  • Guests

Posted 29 January 2008 - 11:46 AM

daca e asa cum spuneti voi ca la distributia pe curele, acestea nu patineaza, desi doar cele de la alternator sunt dintate, de ce se schimba la numar de km si nu la numar de ore de functionare ale motorului?
Pentru ca doar cand masina face km, adica atunci cand motorul "trage" cureaua e supusa unei uzuri mai mari, nu cand e la regim scazut de functionare.
Deci se contorizeaza intervalul in care cureaua e in sarcina ridicata, nu orele de functionare.
Parerea mea...


LE: http://but.unitbv.ro...M/Capitol_3.pdf



ptr ca in bord iti arata nr de km nu nr de ore ;D
  • 0

#12 tintome

tintome

    Manager

  • Membri
  • 8,885 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zimbru

Posted 29 January 2008 - 01:22 PM

poate are combina si ii arata numar de ore:))
  • 0

#13 bogdanbf

bogdanbf

    Member

  • Membri
  • 1,377 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Posted 29 January 2008 - 08:36 PM

ptr ca in bord iti arata nr de km nu nr de ore ;D



si la un motor, cam cu cat crezi ca se ridica pretul daca ar fi sa puna un contor de ore de functionare? 0.ceva %. Tocmai pentru ca nu au relevanta numarul de ore, tocmai de aia nu-l contorizeaza.
Hai sa ramanem on-topic....

  • 0

#14 eustaces

eustaces

    Member

  • Membri
  • 13 posts

Posted 30 January 2008 - 08:34 PM

si la un motor, cam cu cat crezi ca se ridica pretul daca ar fi sa puna un contor de ore de functionare? 0.ceva %. Tocmai pentru ca nu au relevanta numarul de ore, tocmai de aia nu-l contorizeaza.
Hai sa ramanem on-topic....



bai nea` ,,, parca ai fi la litere .... a ce rost are sa-i puna un contoar de ore de functionare cand are un sistem mult mai eficient , atata timp ca in 99 % din timpul de functionare a unei masini roata se invarte deci face kilometri ! iar in ala 1 % mororul merge la relanti deci uzura e minima !  

mai documenteaza-te inainte sa aberezi pe aici ...sau doar intraba nu-ti da cu parerea ... no offence !



  • 0

#15 bogdanbf

bogdanbf

    Member

  • Membri
  • 1,377 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Posted 30 January 2008 - 08:38 PM

pai si eu ce-am zis mah?
CA UN MOTOR AL UNUI AUTOTURISM MERGE CEL MAI MULT IN SARCINA.
deci citeste bine inainte sa dai reply  ;)

On-topic: vanashus, ce-ai ales pana la urma?  :-?
  • 0

#16 cornel2cornel

cornel2cornel

    Member

  • Membri
  • 927 posts
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Posted 30 January 2008 - 09:32 PM

bai nea` ,,, parca ai fi la litere .... a ce rost are sa-i puna un contoar de ore de functionare cand are un sistem mult mai eficient , atata timp ca in 99 % din timpul de functionare a unei masini roata se invarte deci face kilometri ! iar in ala 1 % mororul merge la relanti deci uzura e minima !  

mai documenteaza-te inainte sa aberezi pe aici ...sau doar intraba nu-ti da cu parerea ... no offence !

Nu te supara , dar masinile destepte au si numar de ore pe care le contorizeaza (ex. - nr de km se poate da inapoi la o masina , dar se poate vedea real la o masina nr. orelor de functionare si atunci faci un raport ore-km si vezi daca s-a umblat la km-traj ca sa poata fi vanduta masina la un pret bun. ) La o masina cu distributie pe curea se schimba cureaua si rolele la 60 000 si pompa de apa la 120 000 sau la cca 1,5-2 ani chiar daca nu se circula cu masina pt ca curelele sunt garantate 1 an sau 60 000 km ( uita-te la masinile care stau pe dreapta in parcare de ani buni si ai sa vezi ca au cauciucurile crapate - imbatranite ), deci 60 000 sau 1 an pt orice eventualitate ( asa cum lichidul de frana se schimba la 2 ani si uleiul la 1 an chiar daca nu ai nr de km ) De ce crezi ca fabrica nu-ti da garantie decat 100 000 km sau 3 ani?  Pt ca se uzeaza moral piesele ( curelele, garniturile, discurile de frana etc. ) si atunci costurile ar fi prea mari la garantie ca sa fii tu multumit. Asa ca nu compara batrana Dacia , care merge cu acelasi ulei de vro 5 ani , cu o masina desteapta care are ABS, SRS, etc , sute de garnituri si de senzori. Toata stima.  ;)
  • 0

#17 cornel2cornel

cornel2cornel

    Member

  • Membri
  • 927 posts
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Posted 07 February 2008 - 08:56 PM

M-am documentat la mecanicii cu vechime care mi-au zis ca anumite marci de curele( nu fac reclama )trebuiesc schimbate la mai putin de 60.000 ca sa fii sigur ca nu te trezesti cu surprize( nu poti da in judecata un producator de curele ca ti-ai bulit tu chiulasa si supapele ca s-a rupt respectiva curea). Cum demonstrezi tu ca sofer ca ti-ai schimbat cureaua la fiecare 60.000? Apropos am vazut masini de 140.000 cu curea originala de fabrica, asa cum am vazut un tico cu 100.000 KM cu uleiul din fabrica(pana s-a facut praf motorul). ;D Mde domle, soferi si soferi.


Teoria ca teoria, dar praftica ne omoara!
  • 0

#18 darkM

darkM

    Member

  • Membri
  • 39 posts

Posted 09 February 2008 - 06:10 PM

in general masinile producatorii de masini care se respecta si care scot masini noi k-lumea pe piata urmaresc sa scoata masini cu distributie pe lant,pt fiabilitate. un exemplu ar fi bmw: dupa 97-98 au scos seria 5 cumotor de 2000 diesel cu distributie pe lant ca experiment,dupa care a scos si seria 3( generatia 2000-2005) si in continuare fabrica distributie pe lant,pt a oferi clintilor sai incredere.dar...(exista si un dar) distributiile pe lant sant foarte scumpe la schimbat si complicate(doar in serviceurile autorizate ca altfel iti prinzi urechile) si sant valabile doar la masinile cu o capacitate cilindrica in genere mai mare de 1,8 litri,pt ca acolo este cuplul motor mai mare.la o capacitate mica tot cureaua e mai buna.sper ca am reusit sa te ajut in vreun fel.bafta
  • 0

#19 cornel2cornel

cornel2cornel

    Member

  • Membri
  • 927 posts
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Posted 09 February 2008 - 08:17 PM

Si pana la urma, concret, ce ar fi mai bun? :smile.gif
Lantul se schimba foarte rar si in general cand faci o reparatie mai serioasa la motor, dar, teoretic e mai galagios.
Cureaua se schimba mai des, dar e mai silentioasa si ofera cp in plus la aceeasi cilindree deci si consum mai mic.
Un avantaj al curelei, parerea mea, e ca mecanicul care-ti face lucrarea poate vedea ceea ce nu se vede la o inspectie sumara a motorului( furtune de apa crapate, rulment alternator, etc) care te poate scuti de multe neplaceri pe viitor, asta daca mecanicul tau e bun si atent. Un furtun crapat = pierdere de apa= incingerea motorului=garnitura sau chiulasa distrusa. O chiulasa fisurata, de reparat, te ajunge intre 500 si 1500 ron, dar iese ca noua, care oricum e 1000-2500 euro. Eu tind sa cred ca cureaua e mai buna ca altfel nu s-ar mai produce motoare cu distributie pe curea.
Pana la urma urmei masina sa mearga si sa aiba un pret mic!
  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users